Google |
|
Google |
Can Google survive its blind faith in the algorithm?
|
|
Može li Google preživjeti svoju slijepu vjeru u algoritam?
|
Google+
|
|
Google+
|
Search engine optimization
|
|
Optimizacija za tražilice
|
Content farms
|
|
Farme sadržaja
|
Search algorithm updates
|
|
Nadogradnje algoritma za pretraživanje
|
Collateral damage
|
|
Kolateralna šteta
|
Google trusts its algorithm
|
|
Google vjeruje u svoj algoritam
|
Do we have to worry?
|
|
Moramo li biti zabrinuti?
|
|
|
|
Can Google survive its blind faith in the algorithm?
It's been a tough year for Google search.
It's had a difficult time targeting content farms and has accidentally removed good content.
Google's search engine is a triumph of technology.
There's no denying that.
It completed the initial structure of the Internet.
But this year has been nothing but trouble for Google.
Google entered 2011 with two major problems that threatened its immediate relevance and long-term future.
Its search results were becoming increasingly ineffective because they were littered with "web spam" and articles from "content farms" (web sites creating faux content to turn as many ads as possible).
Also, social media has been replacing traditional web search for many different kinds of information gathering...
|
|
Može li Google preživjeti svoju slijepu vjeru u algoritam?
Bila je ovo teška godina za pretraživanje uz pomoć Googlea.
Tvrtka je imala problema ciljajući na farme sadržaja i slučajno uklonila dobar sadržaj.
Googleova je tražilica trijumf tehnologije.
To se ne može poreći.
Ona je dovršila početnu strukturu interneta.
No ova je godina za Google bila prepuna problema.
Google je zakoračio u 2011. godinu uz dva velika problema koja su prijetila njegovoj neposrednoj važnosti i dugoročnoj budućnosti.
Njegovi su rezultati pretraživanja sve više postajali neučinkoviti jer su bili puni "internetskog smeća" i članaka iz "farmi sadržaja" (internetskih stranica koje stvaraju lažni sadržaj kako bi pridobile što je moguće više reklama).
Također, društveni su mediji zamijenili tradicionalno pretraživanje interneta za mnoge različite tipove prikupljanja informacija...
|
Google+
The company opened its own social network called Google+ to the general public at the end of September 2010.
More than 10 million users were using it while it was still being in trial phase.
But it still has to try harder if it aims to win 800 million users of Facebook.
Google said that the number of "paid clicks" – when users visit adverts served by Google – rose by 28%, and that "cost per click" was 5% higher than a year ago.
The figures show that the digital economy is still strong.
We still don't know whether Google+ will be able to win over the masses, but it has become wildly popular among tech and media professionals.
Facebook is already making changes to prevent people abandoning it for Google+...
|
|
Google+
Tvrtka je za javnost otvorila vlastitu društvenu mrežu pod nazivom Google+ krajem rujna 2010. godine.
Dok je još bila u fazi testiranja, koristilo ju je više od 10 milijuna ljudi.
No, još uvijek se mora više potruditi ako želi pridobiti 800 milijuna korisnika Facebooka.
Google je izjavio da je broj "plaćenih klikova" - kada korisnici posjećuju oglase koje poslužuje Google - porastao za 28%, te da je "cijena po kliku" 5% viša nego prije godinu dana.
Podaci pokazuju da je digitalna ekonomija još uvijek snažna.
Još uvijek ne znamo hoće li Google+ uspjeti pridobiti mase, ali je postao vrlo popularan kod profesionalaca iz područja tehnologije i medija.
Facebook već radi izmjene kako bi spriječio ljude da ga napuste zbog usluge Google+...
|
Search engine optimization
In recent years, Google searches have become a lot less useful and a lot more frustrating.
It has become more difficult to find stuff that you know is out there — even stuff that you've searched for (and found) previously.
Another example is pages that have posted to the web more recently.
They get overpowered by older pages that have had time to accumulate more incoming links.
The big problem is SEO — search engine optimization.
A whole industry has arisen around helping sites optimize their pages to get ranked as highly as possible in Google.
As a result, the sites that land at the top of Google search results have become more about which sites are best optimized rather than which ones have the best and most relevant content.
Even worse, whole companies have emerged whose entire purpose is to create low-quality content that is highly-optimized for Google and loaded up with ads to turn a quick buck...
|
|
Optimizacija za tražilice
U posljednjih nekoliko godina, pretraživanje uz pomoć Googlea postalo je znatno manje korisno i mnogo više frustrirajuće.
Postalo je sve teže pronaći stvari za koje znate da postoje - čak i stvari koje ste tražili (i našli) ranije.
Drugi primjer su stranice koje su tek nedavno objavljene na internetu.
Pregazile su ih starije stranice koje su imale vremena prikupiti veći broj dolaznih poveznica (linkova).
Veliki problem je SEO - optimizacija za tražilice (Search Engine Optimization).
Pojavila se cijela industrija koja pomaže pri optimizaciji internetskih stranica kako bi one postigle što višu poziciju na Googleu.
Kao rezultat toga, internetske stranice koje završe na vrhu Googleovih rezultata pretraživanja češće su stranice koje su najbolje optimizirane nego one koje imaju najbolji i najrelevantniji sadržaj.
Što je još gore, pojavile su se cijele tvrtke čija je jedina svrha stvaranje niskokvalitetnog sadržaja koji je izrazito optimiziran za Google i učitava se s reklamama kako bi brzo ostvario zaradu...
|
Content farms
We will let you judge for yourself whether Demand Media is a content farm.
Below are four articles from its flagship site, eHow.
Are these helpful or useful?
Would a site that aims to serve readers and not just serve ads publish these?
- How to Calculate Age From Birth date - How to Sign on to AOL - How to Add AOL to your iPad - How to Belch
Recognizing the growing risks that this stuff poses to Google's relationship with users, and ultimately its business model, the company has moved aggressively in 2011 to fix the situation...
|
|
Farme sadržaja
Ostavit ćemo vama da prosudite je li tvrtka Demand Media farma sadržaja.
Niže su četiri članka s njene najpoznatije stranice, eHow.
Jesu li oni od pomoći ili korisni?
Bi li ih stranica koja ima za cilj biti korisna čitateljima, a ne samo prikazivati oglase, objavila?
- Kako izračunati starost pomoću datuma rođenja - Kako se prijaviti na AOL - Kako dodati AOL na svoj iPad - Kako podrigivati
Uvidjevši sve veće rizike koje ovo predstavlja za odnos tvrtke Google s korisnicima, a u konačnici i za njen poslovni model, tvrtka je 2011. godine agresivno krenula popraviti situaciju...
|
Search algorithm updates
Recently, Google dropped the real bombs – a series of major updates to its search algorithm.
These have been dubbed the "Panda", "Farmer" and "Panda Farmer" updates.
The first one (Panda 1.0) came in February, and it obliterated search traffic to a bunch of sites, but oddly, eHow escaped unscathed.
Google eventually unleashed Panda 2.0 in April, Panda 2.1 in May, Panda 2.2 in June, and Panda 2.5 in September.
These updates eventually crushed eHow, which relied on Google search to drive most of its traffic.
Demand Media denied that it had been hurt by the Panda updates.
Earlier this month, however, the company admitted eHow's traffic problem, although it tried to explain it as "an internal technical issue"...
|
|
Nadogradnje algoritma za pretraživanje
Nedavno je Google izbacio prave bombe - niz velikih promjena u svom algoritmu za pretraživanje.
Nadogradnje su nazvane "Panda", "Farmer" i "Panda Farmer".
Prva nadogradnja (Panda 1.0) stigla je u veljači i uništila promet pretraživanja prema mnogim internetskim stranicama, ali se nekim čudom stranica eHow provukla bez posljedica.
Google je na kraju izbacio nadogradnje Panda 2.0 u travnju, Panda 2.1 u svibnju, Panda 2.2 u lipnju i Panda 2.5 u rujnu.
Te su nadogradnje na kraju slomile eHow, koji se oslanjao na Google pretraživanje kako bi ostvarivao većinu svog prometa.
Tvrtka Demand Media je negirala da je oštećena nadogradnjama Panda.
Međutim, tvrtka je ranije ovog mjeseca priznala problem s prometom na eHow, iako je to pokušala objasniti kao "unutarnje tehničko pitanje"...
|
Collateral damage
Google apparently bagged its big game.
The problem is that it took months to do it and a lot of algorithm trial-and-error and there was plenty of collateral damage done in the process.
TechRepublic site hasn't been immune to its effects.
TechRepublic has a long history of publishing in-depth tips, tutorials, and best practices.
TechRepublic's content is the exact opposite of both web spam and a content farm, and yet the Panda updates have cut in half the amount of users that Google sends to TechRepublic.
However, TechRepublic will probably be just fine...
|
|
Kolateralna šteta
Google je očito uhvatio krupnu divljač.
Problem je u tome što su mu za to bili potrebni mjeseci i mnogo pokušaja i pogrešaka u svezi algoritma, a bilo je i dosta kolateralne štete u tom procesu.
Stranica TechRepublic nije bila imuna na njene učinke.
TechRepublic ima dugu povijest objave detaljnih savjeta, uputa i najboljih praksi.
Sadržaj stranice TechRepublic upravo je suprotan internetskom smeću i farmi sadržaja, ali je nadogradnja Panda ipak prepolovila broj korisnika koji Google šalje na TechRepublic.
Međutim, sa stranicom TechRepublic vjerojatno će sve biti u redu...
|
Google trusts its algorithm
What this all comes down to is Google's faith in the algorithm.
Google says that it simply builds an algorithm that systematically finds the most relevant stuff and ignores (or removes) the least relevant stuff.
Google argues that this creates a fairer and more objective system, and that introducing human filtering into the system would make it biased and subjective.
While that may be true, the big question is whether human intervention would make Google search more effective, and ultimately more accurate.
The problem with the algorithm (and artificial intelligence in general) is that it has no common sense or wisdom — at least not yet.
Meanwhile, the systems that Google is increasingly competing with — social search and mobile apps — use the collective wisdom of the community or targeted experts to deliver better information more quickly than Google, in many cases.
Despite the early success of the Google+ social network, the Panda updates during 2011 show that Google still believes in the algorithm above all things...
|
|
Google vjeruje u svoj algoritam
Sve se ovo na kraju svodi na Googleovu vjeru u algoritam.
Google tvrdi kako samo stvara algoritam koji sustavno pronalazi ono najvažnije i zanemaruje (ili uklanja) ono najmanje važno.
Google smatra da to stvara pravedniji i objektivniji sustav i da bi ga uvođenje ljudi u sustav filtriranja učinilo pristranim i subjektivnim.
Iako bi to moglo biti istina, veliko je pitanje bi li ljudska intervencija mogla učiniti pretraživanje uz pomoć Googlea učinkovitijim, te u konačnici i točnijim.
Problem s algoritmom (i umjetnom inteligencijom općenito) je da ne posjeduje zdravi razum i mudrost - barem ne još.
U međuvremenu, sustavi s kojima se Google sve više natječe - društvene mreže i mobilne aplikacije - koriste kolektivnu mudrost zajednice ili ciljanih stručnjaka kako bi dostavili bolje informacije, u mnogim slučajevima i brže od Googlea.
Unatoč ranom uspjehu društvene mreže Google+, nadogradnje Panda tijekom 2011. godine pokazuju da Google još uvijek iznad svega vjeruje u algoritam...
|
Do we have to worry?
As long as you stay away from the dark side, these changes are always good.
The constant tension that exists between those that continually try to "fool" a system and creators of that system should breed innovation and (theoretically) a better system.
If Google stays vigilant, our efforts should be worth it.
But, it's a good lesson for us - we should not do things that may provide short term benefit but long term disaster.
If you would feel comfortable telling Google what you are doing, then it is worth considering.
If you wouldn't, you should ask yourself what part of it makes you uncomfortable.
Once you do that, and then cover off the basics of sharing that content through your social network and making sure that your site is "friendly" to Google – the rest is just fine tuning...
|
|
Moramo li biti zabrinuti?
Dok se god držite podalje od tamne strane, ove su promjene uvijek dobre.
Stalna napetost koja postoji između onih koji neprestano pokušavaju "zavarati" sustav i tvoraca tog sustava trebala bi iznjedriti inovaciju i (teoretski) bolji sustav.
Ako Google ostane na oprezu, naš bi se trud trebao isplatiti.
No, za nas je ovo dobra pouka - ne bismo trebali raditi stvari koje bi kratkoročno mogle biti korisne a dugoročno katastrofalne.
Ako biste bez problema mogli reći Googleu što radite, tada je to vrijedno razmatranja.
Ako ne biste, trebali biste se zapitati koji dio toga vam pričinjava nelagodu.
Nakon što to učinite, a zatim pokrijete sve osnove dijeljenja tog sadržaja putem društvene mreže i osigurate da je vaša stranica "prijateljski nastrojena" prema Googleu - sve ostalo je samo fino ugađanje...
|
|
|