Automotive |
|
Automobili |
Auto show in Detroit
|
|
Sajam automobila u Detroitu
|
The new Ford Fusion
|
|
Novi Ford Fusion
|
Increasing the capacity of production plants
|
|
Povećanje kapaciteta proizvodnih pogona
|
BMW and Audi investing into new plants
|
|
BMW i Audi ulažu u nove tvornice
|
Cloud computing-equipped cars
|
|
Automobili opremljeni za računalstvo u oblaku
|
Good mood on Wall Street
|
|
Dobro raspoloženje na Wall Streetu
|
Pick-up sales accelerating
|
|
Prodaja kamioneta se ubrzava
|
The market is changing
|
|
Tržište se mijenja
|
|
|
|
Auto show in Detroit
Detroit, for so long a rusty symbol of America's industrial decline, was looking unusually shiny this week as host of the North American International Auto Show.
At times it reminded of the auto shows in Beijing and Shanghai - the global benchmark for noise.
Even the weather was good, because Detroit, normally blanketed in snow in January, was this week mostly sunny...
Detroit, for so long a rusty symbol of America's industrial decline, was looking unusually shiny this week as host of the North American International Auto Show.
At times it reminded of the auto shows in Beijing and Shanghai - the global benchmark for noise.
Even the weather was good, because Detroit, normally blanketed in snow in January, was this week mostly sunny.
The city's three carmakers, General Motors, Ford and Chrysler, were in the good mood, mounting large, lavish exhibits showcasing their rejuvenated product lines.
With lower costs achieved through a deep restructuring that included GM and Chrysler passing through bankruptcy protection in 2009, the industry is profiting from a renascent US automobile market that is growing faster than China's.
As US consumers begin to reopen their wallets and replace their ageing vehicles, car and light truck sales in the US increased by 10 per cent last year to 12.8 million vehicles and analysts reckon they will rise further this year to about 14 million vehicles.
|
|
Sajam automobila u Detroitu
Detroit, koji je toliko dugo bio zapušten simbol američkog industrijskog pada, izgledao je neobično blještavo ovog tjedna kao domaćin Sjevernoameričkog međunarodnog sajma automobila.
Povremeno je podsjećao na sajmove automobila u Pekingu i Šangaju - koji su globalno mjerilo za buku.
Čak je i vrijeme bilo dobro, jer je u Detroitu, koji je obično u siječnju prekriven snijegom, ovog tjedna bilo pretežno sunčano...
Detroit, koji je toliko dugo bio zapušten simbol američkog industrijskog pada, izgledao je neobično blještavo ovog tjedna kao domaćin Sjevernoameričkog međunarodnog sajma automobila.
Povremeno je podsjećao na sajmove automobila u Pekingu i Šangaju - koji su globalno mjerilo za buku.
Čak je i vrijeme bilo dobro, jer je u Detroitu, koji je obično u siječnju prekriven snijegom, ovog tjedna bilo pretežno sunčano.
Tri proizvođača automobila iz ovog grada, General Motors, Ford i Chrysler, bili su u dobrom raspoloženju, montirajući velike i raskošne izložbe koje su prezentirale njihove pomlađene linije proizvoda.
Uz smanjenje troškova koje je postignuto dubokim restrukturiranjem, a što je uključivalo i prolazak tvrtki GM i Chrysler kroz zaštitu od stečaja 2009. godine, industrija profitira na preporođenom američkom tržištu automobila koje raste brže od kineskog.
Kako američki potrošači ponovno počinju otvarati svoje novčanike i mijenjati svoja stara vozila, prodaja osobnih automobila i lakih kamiona u SAD-u porasla je za 10 posto prošle godine na 12,8 milijuna vozila, a analitičari smatraju da će ona i dalje rasti u ovoj godini na oko 14 milijuna vozila.
|
The new Ford Fusion
Among cars unveiled at the show, few won more praise than Ford's latest Fusion, which in Europe will form the basis of its forthcoming new Mondeo.
The company hopes the car, with a fuel-efficient engine and jaunty styling (with a front grille reminiscent of an Aston Martin) will challenge Toyota's Camry as America's top-selling family car.
Chrysler used its exhibit to display the output of its partnership with Fiat, which took control of the company...
|
|
Novi Ford Fusion
Među automobilima predstavljenim na sajmu, malo ih je dobilo više pohvala od Fordovog najnovijeg Fusiona, koji će u Europi biti temelj za njegov nadolazeći novi Mondeo.
Tvrtka se nada da će ovaj automobil, štedljivog motora i samouvjerenog stila (s prednjom maskom koja podsjeća na Aston Martin) izazvati Toyotin Camry kao najprodavaniji obiteljski automobil u Americi.
Chrysler je koristio svoju izložbu za prikaz rezultata svojeg partnerstva s Fiatom, koji je preuzeo kontrolu nad tvrtkom...
|
Increasing the capacity of production plants
Nearby was the Maserati Kubang, a SUV to be built at one of just two factories still building cars in Detroit.
Two days before the show began Chrysler announced it would add a third shift and another 1,100 workers at the plant.
It also said it planned to reopen its Conner Avenue plant in the city, which was moth-balled in 2010, to build its SRT Viper high-performance car...
|
|
Povećanje kapaciteta proizvodnih pogona
U blizini se nalazio Maserati Kubang, SUV vozilo koje će se proizvoditi u jednoj od samo dvije tvornice koje još uvijek proizvode automobile u Detroitu.
Dva dana prije početka sajma Chrysler je najavio da će uvesti treću smjenu i još 1.100 radnika u tvornici.
Također je izjavio da planira ponovno otvoriti svoju gradsku tvornicu Conner Avenue, koja je prestala s radom 2010. godine, za proizvodnju svojeg automobila visokih performansi SRT Viper...
|
BMW and Audi investing into new plants
This brightening picture also applies to the foreign carmakers who now make more than half of the cars Americans buy.
On Thursday BMW announced it would invest almost $900 million in its global SUV plant in South Carolina over three years, raising capacity to 350,000 vehicles a year, from 276,000 in 2011.
Its rival Audi said it was searching for sites to build its first plant in North America, which could be building vehicles - most probably the A4 saloon or Q5 SUV - by 2014...
|
|
BMW i Audi ulažu u nove tvornice
Ova se svijetla slika također odnosi i na strane proizvođače automobila koji sada proizvode više od polovice automobila koje Amerikanci kupuju.
U četvrtak je BMW najavio da će uložiti gotovo 900 milijuna dolara u svoju globalnu tvornicu SUV vozila u Južnoj Karolini unutar razdoblja od tri godine i time povećati proizvodni kapacitet na 350.000 vozila godišnje, s 276.000 vozila u 2011. godini.
Njegov konkurent Audi izjavio je kako traži lokacije za gradnju svoje prve tvornice u Sjevernoj Americi koja bi mogla proizvoditi vozila - vjerojatno limuzinu A4 ili SUV Q5 - do 2014. godine...
|
Cloud computing-equipped cars
While Detroit's auto show has never had a reputation for revealing the hot new technologies, the US industry was keen to show off its innovations.
Tesla Motors showed the production version of its Model S electric saloon, due to make its debut this year, a seven-seater with an unorthodox interior.
The vehicle has space for two rear-facing passengers in the boot area.
With no engine needed under its bonnet, the car's storage space is there...
|
|
Automobili opremljeni za računalstvo u oblaku
Iako sajam automobila u Detroitu nikada nije imao reputaciju otkrivanja vrućih novih tehnologija, američka je industrija željela pokazati svoje inovacije.
Tvrtka Tesla Motors pokazala je proizvodnu verziju svoje limuzine Model S na električni pogon, koja će biti predstavljena prvi put ove godine, a posjeduje sedam sjedala i neobičan interijer.
Vozilo posjeduje prostor za dva putnika koji su okrenuti prema natrag u stražnjem dijelu vozila.
S obzirom da ispod poklopca nije potreban motor, tamo se nalazi prtljažnik...
|
Good mood on Wall Street
Automotive stocks rose sharply, partly in response to the optimistic presentations by executives at the show.
"The industry is ploughing money into the product and it shows", Credit Suisse's Chris Ceraso wrote in a note to clients...
|
|
Dobro raspoloženje na Wall Streetu
Dionice automobilske industrije naglo su dobile na vrijednosti, djelomično kao odgovor na optimistične prezentacije rukovodećih osoba na sajmu.
"Industrija troši novac na proizvod i to se vidi", napisao je Chris Ceraso iz tvrtke Credit Suisse u svojoj poruci klijentima...
|
Pick-up sales accelerating
The Toyota Camry is America's best-selling car but not by a long way the top-selling vehicle.
That honour has belonged for more than three decades to Ford's F-series "pick-up" truck.
Americans bought 585,000 F-Series pick-up trucks last year, compared with 309,000 Camrys.
Perhaps the best news over the past year has been the rebound in demand for pick-ups, which are not only their biggest sellers but also among their highest-margin vehicles.
Pick-ups were among the hardest-hit segments in the recession and some predicted a long nosedive as Americans turned to smaller, cheaper cars.
While Camry sales were 7.3 per cent higher in December than a year earlier, the F-series was up by almost a quarter...
|
|
Prodaja kamioneta se ubrzava
Toyota Camry je najprodavaniji automobil u Americi, ali ne i daleko najprodavanije vozilo.
Ta čast već više od tri desetljeća pripada Fordovoj F-seriji kamioneta.
Amerikanci su prošle godine kupili 585.000 kamioneta iz F-serije, u usporedbi s 309.000 automobila Camry.
Možda najbolja vijest u posljednjih godinu dana bila je povećana potražnja za kamionetima, koja nisu samo najprodavanija nego i najprofitabilnija vozila.
Kamioneti su bili među najteže pogođenim segmentima u recesiji, a neki su predviđali dugoročan pad dok se Amerikanci okreću manjim i jeftinijim automobilima.
Dok je prodaja automobila Camry bila 7,3 posto viša u prosincu nego godinu dana ranije, prodaja F-serije bila je bolja za gotovo četvrtinu...
|
The market is changing
The upturn benefits not only General Motors, Ford and Chrysler but also Toyota, whose Tundra model has fallen far short of projections since it was launched in 2007.
Parts makers such as American Axle and Dana, are also big beneficiaries.
If we look at this past year at a time when consumer confidence was quite low and fuel prices were rising, we could have projected that full-sized pick-up truck sales would decline - but in fact, they continued to accelerate...
|
|
Tržište se mijenja
Ovaj rast koristi ne samo General Motorsu, Fordu i Chrysleru, već i Toyoti, čiji je model Tundra daleko podbacio u usporedbi s predviđanjima nakon predstavljanja 2007. godine.
Proizvođači dijelova kao što su American Axle i Dana također imaju izrazitu korist.
Ako pogledamo ovu proteklu godinu, u vrijeme kada je povjerenje potrošača bilo prilično nisko, a cijene goriva su rasle, mogli smo predvidjeti da će prodaja velikih kamioneta padati - ali u stvari se nastavila ubrzavati...
|
|
|