Education |
|
Obrazovanje |
Rafael Reif is leading a non-profit online learning revolution
|
|
Rafael Reif predvodi revoluciju neprofitnog učenja na internetu
|
Technologies inspired by online gaming
|
|
Tehnologije inspirirane igranjem putem interneta
|
Could online learning turn into the internet bubble?
|
|
Može li se učenje putem interneta pretvoriti u internetski mjehur?
|
About massive open online courses
|
|
O masovnim otvorenim seminarima na internetu
|
Massive open online course experiences
|
|
Iskustva s masovnim otvorenim seminarima na internetu
|
Potential benefits of massive open online courses
|
|
Potencijalne prednosti masovnih otvorenih seminara na internetu
|
What is edX?
|
|
Što je edX?
|
About Rafael Reif
|
|
O Rafaelu Reifu
|
|
|
|
Rafael Reif is leading a non-profit online learning revolution
Rafael Reif, who has served as MIT's 17th president since July this year, is leading the online learning revolution with an initiative called MITx.
The site allows people around the globe to log on to MIT courses created for them in real time – and, unlike other free online learning companies (often backed by venture capital looking for revenue streams), it is not-for-profit.
"This place is rich with knowledge and the world is hungry for knowledge. A lot of people don't have access to it", says Reif, 62.
"We're trying to create that access"...
Search for more...
Rafael Reif, who has served as MIT's 17th president since July this year, is leading the online learning revolution with an initiative called MITx.
The site allows people around the globe to log on to MIT courses created for them in real time – and, unlike other free online learning companies (often backed by venture capital looking for revenue streams), it is not-for-profit.
"This place is rich with knowledge and the world is hungry for knowledge. A lot of people don't have access to it", says Reif, 62.
"We're trying to create that access".
Last spring, MIT joined Harvard to create edX, a non-profit platform with a broader slew of classes.
"We asked Harvard to help us develop and run edX. What we can do together is greater than anything each of us can do alone".
Berkeley and the University of Texas will also post courses, and more universities will join.
"Think of edX as a printing press and MITx as the content", Raif said.
Judging from the initial reaction to the first edX courses (400,000 global home users have already signed up), some say construction of online classrooms from the world's top universities may be as historic as the invention of the printing press.
"I think it will have a huge impact", Raif said.
» Search for more...
|
|
Rafael Reif predvodi revoluciju neprofitnog učenja na internetu
Rafael Reif, koji od srpnja ove godine obavlja funkciju 17. predsjednika Tehnološkog instituta u Massachusettsu (MIT - Massachusetts Institute of Technology), predvodi revoluciju učenja na internetu inicijativom po nazivu MITx.
Ova internetska stranica omogućuje ljudima diljem svijeta prijavu na MIT-ove seminare koji su za te ljude stvoreni u stvarnom vremenu - a za razliku od drugih tvrtki koje nude besplatno učenje na internetu (iza kojih često stoji rizični kapital čiji je cilj ostvarivanje prihoda), ovaj projekt je neprofitan.
"Ovo je mjesto bogato znanjem, a svijet je gladan znanja. Mnogo ljudi mu nema pristup", kaže 62-godišnji Reif.
"Mi pokušavamo omogućiti taj pristup"...
Potraži više...
Rafael Reif, koji od srpnja ove godine obavlja funkciju 17. predsjednika Tehnološkog instituta u Massachusettsu (MIT - Massachusetts Institute of Technology), predvodi revoluciju učenja na internetu inicijativom po nazivu MITx.
Ova internetska stranica omogućuje ljudima diljem svijeta prijavu na MIT-ove seminare koji su za te ljude stvoreni u stvarnom vremenu - a za razliku od drugih tvrtki koje nude besplatno učenje na internetu (iza kojih često stoji rizični kapital čiji je cilj ostvarivanje prihoda), ovaj projekt je neprofitan.
"Ovo je mjesto bogato znanjem, a svijet je gladan znanja. Mnogo ljudi mu nema pristup", kaže 62-godišnji Reif.
"Mi pokušavamo omogućiti taj pristup".
Prošlog se proljeća MIT udružio s Harvardom i stvorio edX, neprofitnu platformu sa širim opsegom seminara.
"Zamolili smo Harvard da nam pomogne izraditi i voditi edX. Ono što možemo zajedno učiniti je veće od bilo čega što bismo mogli učiniti odvojeno".
Berkeley i Sveučilište u Teksasu će također objaviti seminare, a pridružit će im se i druga sveučilišta.
"Zamislite edX kao tiskarski stroj, a MITx kao sadržaj", izjavio je Reif.
Sudeći prema početnoj reakciji na prve edX seminare (od kuće se već prijavilo 400.000 korisnika iz cijelog svijeta), neki kažu da bi izrada internetske učionice od strane najboljih svjetskih sveučilišta mogla biti povijesna, poput izuma tiskarskog stroja.
"Mislim da će to imati velik utjecaj", izjavio je Reif.
» Potraži više...
|
Technologies inspired by online gaming
Reif goes on to explain that MITx and edX have developed technologies inspired by online gaming.
"One online exam, for instance, is to build a software code. We have a ton of students. And users self-assemble in groups and teams. We are using techniques to get people to work together", Reif says.
"The potential is unlimited. Professors are throwing out real problems to thousands of users. Ideas are proliferating like crazy".
And how are they able to grade half-a-million at-home learners?
"Much of the grading is done automatically with software algorithms. Advanced techniques even let us use alumni as graders", says Reif, adding that classes are still experiments...
Search for more...
|
|
Tehnologije inspirirane igranjem putem interneta
Reif nastavlja i objašnjava kako su MITx i edX razvili tehnologije koje su inspirirane igranjem putem interneta.
"Jedan ispit na internetu, na primjer, je napraviti softverski programski kod. Imamo gomilu studenata. A korisnici se sami okupljaju u grupe i timove. Koristimo tehnike kojima postižemo da ljudi rade zajedno", kaže Reif.
"Potencijal je neograničen. Profesori predstavljaju prave probleme tisućama korisnika. Ideje se množe kao lude".
A kako mogu ocijeniti pola milijuna studenata kod kuće?
"Velik dio ocjenjivanja obavlja se automatski uz pomoć softverskih algoritama. Napredne tehnike nam čak omogućuju da za ocjenjivanje koristimo diplomirane studente", kaže Reif, dodajući da su seminari još uvijek u eksperimentalnoj fazi...
Potraži više...
|
Could online learning turn into the internet bubble?
We asked Reif to describe his most recent invention.
"It will change the world", he jokes.
"No, it is an integrated technology that lets you use more space; build, say, layers of houses on top of existing houses".
Reif is not talking about real houses but nanotechnology that lets you increase microscopic space on circuits.
Finally, we asked Reif if he thinks online learning could turn into the internet bubble.
"I do not think so", he replies.
"It is about global numbers.
This makes the world richer...
Search for more...
|
|
Može li se učenje putem interneta pretvoriti u internetski mjehur?
Upitali smo Reifa kako bi opisao svoj najnoviji izum.
"Promijenit će svijet", našalio se.
"Ne, to je integrirana tehnologija koja vam omogućuje da koristite više prostora; na primjer, gradnju slojeva kuća iznad postojećih kuća".
Reif ne priča o stvarnim kućama, već o nanotehnologiji koja omogućuje povećanje mikroskopskih prostora na strujnim krugovima.
Naposljetku smo upitali Reifa smatra li da se učenje putem interneta može pretvoriti u internetski mjehur.
"Mislim da ne", odgovara on.
"Riječ je o globalnim brojkama.
Ovo čini svijet bogatijim...
Potraži više...
|
About massive open online courses
A massive open online course (MOOC) is a type of course aimed at large-scale participation and offers open access.
MOOCs are a recent development in the area of distance education.
Though the design of and participation in a MOOC may be similar to college or university courses, they typically do not offer credits awarded to paying students.
However, assessment of learning may be done for certification.
More recently, a number of such projects have emerged independently, such as Coursera, Udacity, and edX...
Search for more...
|
|
O masovnim otvorenim seminarima na internetu
Masovni otvoreni seminar na internetu (MOOC - massive open online course) je tip seminara koji je usmjeren na sudjelovanje velikog broja ljudi i nudi otvoren pristup.
MOOC-ovi predstavljaju nedavni razvoj u području obrazovanja na daljinu.
Iako sam dizajn i sudjelovanje u sklopu MOOC-a mogu nalikovati seminarima na koledžu ili sveučilištu, oni obično ne nude kreditne bodove koji se dodjeljuju studentima koji plaćaju školovanje.
Međutim, moguće je provesti procjenu učenja u svrhu izdavanja potvrde.
U novije su se vrijeme brojni ovakvi projekti pojavili neovisno, na primjer Coursera, Udacity, i edX...
Potraži više...
|
Massive open online course experiences
MOOCs attract large numbers of participants, sometimes several thousands, most of whom do not actively participate.
For example, the first MOOC in 2008 had 2200 registered members, of whom 150 were actively interacting at various times.
Learners can control where, what, how and with whom they learn, but different learners choose to exercise more or less of that control.
The goal is to re-define the very idea of a "course", creating an open network of learners with shared content and interactions.
A MOOC allows participants to form connections...
Search for more...
|
|
Iskustva s masovnim otvorenim seminarima na internetu
MOOC-ovi privlače velik broj sudionika, ponekad i nekoliko tisuća, od kojih većina ne sudjeluje aktivno.
Na primjer, prvi je MOOC 2008. godine imao 2200 registriranih članova, od kojih je 150 obavljalo aktivnu interakciju u različitim vremenima.
Studenti mogu kontrolirati gdje, što, kako i s kim uče, no različiti studenti odlučuju iskoristiti veći ili manji dio te kontrole.
Cilj je ponovno definirati samu ideju "seminara", stvaranjem otvorene mreže studenata sa zajedničkim sadržajem i interakcijama.
MOOC omogućuje sudionicima formiranje veza...
Potraži više...
|
Potential benefits of massive open online courses
There are many benefits to adopting MOOCs as a source for knowledge augmentation.
Learning occurs in an informal setting/manner rather than in a classroom setting where a strict curriculum may be present.
All work, thoughts and instruction can be shared, critiqued and viewed by all participants.
All that is needed to participate is an internet connection, and students are often afforded a wide variety of assignments to choose from.
MOOCs are free for all who are interested...
Search for more...
|
|
Potencijalne prednosti masovnih otvorenih seminara na internetu
Postoje mnoge prednosti usvajanja MOOC-ova kao izvora za unaprjeđivanje znanja.
Učenje se odvija u neformalnom okruženju i na neformalan način, a ne u učionici gdje može postojati strogi nastavni plan.
Svi sudionici mogu dijeliti, kritizirati i pregledavati sve radove, razmišljanja i upute.
Sve što je potrebno za sudjelovanje je internetska veza, a studentima se često nudi širok raspon zadataka koje mogu birati.
MOOC-ovi su besplatni za sve zainteresirane osobe...
Potraži više...
|
What is edX?
EdX is a not-for-profit enterprise of its founding partners the Massachusetts Institute of Technology and Harvard University to offer online university-level courses from a wide range of disciplines to a worldwide audience at no charge.
The two institutions have contributed $60 million of resources to the project.
EdX launched in Fall 2012, and builds on MITx, a similar project launched by MIT in December 2011.
The "learning platform" will be developed as open source software and made available to other institutions of higher learning which wish to make similar offerings.
There are also plans to allow other schools to offer courses on the edX website...
Search for more...
|
|
Što je edX?
EdX je neprofitno poduzeće čiji su zajednički osnivači Tehnološki institut u Massachusettsu i Sveučilište u Harvardu, a koje cijelom svijetu bez naknade nudi seminare sveučilišne razine iz širokog spektra disciplina.
Ove su dvije institucije zajedno pridonijele projektu s 60 milijuna dolara.
EdX je pokrenut u jesen 2012. godine, a predstavlja nadogradnju sličnog projekta MITx kojeg je MIT pokrenuo u prosincu 2011. godine.
"Platforma za učenje" bit će razvijena kao softver otvorenog programskog koda i stavljena na raspolaganje drugim visokim učilištima koja žele ponuditi nešto slično.
Također postoje i planovi da se drugim školama omogući ponuda seminara na samoj edX internetskoj stranici...
Potraži više...
|
About Rafael Reif
Leo Rafael Reif (born August 21, 1950) is an electrical engineer and academic administrator.
He is the president of the Massachusetts Institute of Technology.
Reif previously served as the Institute's provost, as the head of MIT's Department of Electrical Engineering and Computer Science.
He was born in Maracaibo, Venezuela, to Eastern-European Jewish parents, who immigrated to Venezuela in the 1930s.
His father was a photographer.
Reif received his undergraduate degree in electrical engineering from the "Universidad de Carabobo" in Venezuela in 1973...
Search for more...
|
|
O Rafaelu Reifu
Leo Rafael Reif (rođen 21. kolovoza 1950. godine) inženjer je elektrotehnike i akademski administrator.
Predsjednik je Tehnološkog instituta u Massachusettsu.
Reif je prethodno obavljao dužnost rektora ovog instituta, kao šef MIT-ovog Odjela elektrotehnike i računarstva.
Rođen je u gradu Maracaibo u Venezueli, kao dijete roditelja istočnoeuropskog židovskog porijekla, koji su emigrirali u Venezuelu 1930-tih godina.
Njegov je otac bio fotograf.
Reif je završio svoj dodiplomski studij iz elektrotehnike na sveučilištu "Universidad de Carabobo" u Venezueli 1973. godine...
Potraži više...
|
|
|