Business |
|
Gospodarstvo |
Middlemen the guaranteed winners as ad spending rises
|
|
Posrednici su zajamčeni dobitnici dok raste potrošnja na oglašavanje
|
Technology |
|
Tehnologija |
The black that puts regular black in the shade
|
|
Crna boja koja običnu crnu boju baca u sjenu
|
Science |
|
Znanost |
Frozen tissue could help save rare species
|
|
Smrznuto tkivo moglo bi pomoći u spašavanju rijetkih vrsta
|
Health |
|
Zdravlje |
US last in healthcare test
|
|
SAD najlošije prošao na testu zdravstvene zaštite
|
Desperate for a cure
|
|
Očajni za lijekom
|
Fashion |
|
Moda |
How fashion labels are creating their own music
|
|
Kako modne marke stvaraju svoju vlastitu glazbu
|
Cuisine |
|
Kulinarstvo |
Tomato and aubergine salad
|
|
Salata od rajčica i patlidžana
|
Travel |
|
Putovanja |
A few tips to beat the big heat
|
|
Nekoliko savjeta kako pobijediti velike vrućine
|
|
|
|
Middlemen the guaranteed winners as ad spending rises
Figures released this week from big advertisers including Procter & Gamble, the world's biggest spenders on advertising, suggest that a recovery in revenues for European media companies might be under way.
P&G said it had increased advertising and promotions for products such as Pampers nappies by 400 basis points in the half-year to the end of June, the equivalent of a $1 billion boost round the world.
Its chief financial officer, Jon Moeller, said that level would be maintained in the coming year.
Meanwhile, Unilever, the maker of Dove soap and Knorr soup, said its spending had risen 140 basis points, almost three times what analysts had expected.
The marketing spend of consumer goods group Reckitt Benckiser was L475.5 million ($758 million) in the first half of 2010, almost 4 per cent higher than 12 months before.
Polo Tang, analyst at UBS, pointed out that...
|
|
Posrednici su zajamčeni dobitnici dok raste potrošnja na oglašavanje
Brojke objavljene ovog tjedna od strane velikih oglašivača, uključujući tvrtku Procter & Gamble, najvećeg svjetskog potrošača na oglašavanje, upućuju da bi oporavak prihoda europskih medijskih kuća mogao biti u tijeku.
P&G je kazao da je povećao oglašavanja i promocije proizvoda kao što su Pampers pelene za 400 baznih bodova u pola godine do kraja lipnja, što odgovara povećanju od 1 milijarde dolara diljem svijeta.
Glavni financijski direktor, Jon Moeller, rekao je kako će se ta razina održavati u narednoj godini.
U međuvremenu, Unilever, proizvođač sapuna Dove i juha Knorr, rekao je kako je podigao svoju potrošnju za 140 baznih bodova, gotovo tri puta više no što su očekivali analitičari.
Potrošnja na oglašavanje skupine Reckitt Benckiser za robu široku potrošnje iznosila je 475,5 milijuna funti (758 milijuna dolara) u prvoj polovici 2010. godine, gotovo 4 posto više nego prije 12 mjeseci.
Polo Tang, analitičar u UBS-u, istakao je kako...
|
|
|
|
Frozen tissue could help save rare species
Take frozen cells from a dead animal, reprogram them to become sperm and eggs, then use these to bring endangered species back from the brink.
That's the aim of a collaboration between the San Diego zoo and The Scripps Research Institute in La Jolla, California.
Inbar Friedrich Ben-Nun and Jeanne Loring of Scripps described how they have created induced pluripotent stem (iPS) cells from the frozen skin cells of a deceased Mandrillus leucophaeus, an endangered monkey found in Nigeria, Cameroon and Equatorial Guinea.
The team's long-term goal is to coax iPS cells into becoming sperm and eggs.
They will be making iPS cells from tissue held by San Diego zoo's "Frozen Zoo" project - which has samples from some 8400 individuals representing more than 800 species.
The sperm and eggs could be used in IVF (in vitro fertilisation) treatments to add genetic diversity to captive breeding programmes.
"You could actually breed from animals that are dead," says Loring.
To create the iPS cells, the team used...
|
|
Smrznuto tkivo moglo bi pomoći u spašavanju rijetkih vrsta
Uzmimo smrznute stanice iz mrtvih životinja, reprogramirajmo ih tako da postanu sperma i jajašca, a zatim ih upotrijebimo za vraćanje ugroženih vrsta s ruba opstanka.
To je cilj suradnje između zoološkog vrta u San Diegu i instituta Scripps Research u gradu La Jolla u Kaliforniji.
Inbar Friedrich Ben-Nun i Jeanne Loring iz Scrippsa opisali su način na koji su stvorili inducirane pluripotentne matične stanice (iPS) iz stanica smrznute kože preminulog Mandrillusa leucophaeusa, ugroženog majmuna kojeg se može naći u Nigeriji, Kamerunu i Ekvatorskoj Gvineji.
Dugoročni cilj tima potaknuti iPS stanice da postanu sperma i jajašca.
IPS stanice će proizvoditi iz tkiva koje se nalazi u zoološkom vrtu u San Diegu u sklopu svojeg projekta nazvanog "Frozen Zoo" ("Smrznuti zoološki vrt") - a koji posjeduje uzorke otprilike 8.400 jedinki koje predstavljaju više od 800 vrsta.
Sperma i jajašca mogli bi se koristiti u tretmanima izvantjelesne (in vitro) oplodnje za unošenje genetske raznolikosti u program uzgoja životinja u zarobljeništvu.
"Mogli biste doista razmnožavati životinje koje su mrtve", kaže Loring.
Da bi stvorio iPS stanice, tim je koristio...
|
|
|
|
US last in healthcare test
The only way is up for US healthcare.
The nation has finished bottom of the pile in a survey of health provision in similarly developed countries.
Researchers with the Commonwealth Fund, a foundation in New York City that promotes research on health issues, surveyed patients and doctors in seven leading industrialised countries: Australia, Canada, Germany, the Netherlands, New Zealand, the UK and the US.
Based on a series of markers designed to assess healthcare quality, efficiency, ease of access, equality and the promotion of a long and healthy life, the US showed the biggest room for improvement, even though it spent $7290 per person on healthcare in 2007.
The winners were the Netherlands, who achieved the best results despite spending just $3837 per person.
Karen Davis, president of the Commonwealth Fund, attributes the Dutch success to the nation's excellent primary care system, and stresses continuity.
"People have been with the same doctor for a long period of time," she says.
Davis expects the US to perform better in future surveys, thanks in part to health reforms that became law in March.
Increased spending on IT systems...
|
|
SAD najlošije prošao na testu zdravstvene zaštite
Jedini put za američku zdravstvenu zaštitu je prema gore.
Nacija je završila na samom dnu u anketi o pružanju zdravstvenih usluga u slično razvijenim zemljama.
Istraživači Commonwealth Funda, zaklade iz New Yorka koja potiče istraživanja o zdravstvenim pitanjima, ispitali su bolesnike i liječnike iz sedam vodećih industrijaliziranih zemalja: Australije, Kanade, Njemačke, Nizozemske, Novog Zelanda, Velike Britanije i SAD-a.
Na temelju niza pokazatelja stvorenih za procjenu kvalitete zdravstvene zaštite, njene učinkovitosti, jednostavnosti pristupa, jednakosti te promicanja dugog i zdravog života, SAD je pokazao da ima najveći prostor za poboljšanje, iako je 2007. godine potrošio 7.290 dolara za zdravstvenu zaštitu po osobi.
Pobjednik je Nizozemska, koja je postigla najbolje rezultate, unatoč potrošnji od svega 3.837 dolara po osobi.
Karen Davis, predsjednica Commonwealth Funda, pripisuje uspjeh Nizozemske odličnom sustavu primarne zdravstvene zaštite u toj državi, te naglašava kontinuitet.
"Ljudi dugo ostaju kod istog liječnika", kaže ona.
Davis očekuje da će SAD pokazati bolje rezultate u budućim anketama, dijelom zahvaljujući zdravstvenoj reformi koja je stupila na snagu u ožujku.
Povećana potrošnja na IT sustave...
|
Desperate for a cure
Here is the uncomfortable truth about autism: we know little about the many causes of this spectrum of disorders, nor how to treat them in an effective way.
Feeling abandoned by medicine, some parents are driven to try unorthodox "cures".
This is dangerous territory.
Most likely, these treatments do nothing.
Some may help, though without proper trials we can't be sure.
Some can also have dangerous side effects.
While behavioural therapies don't eliminate autism, they have at least been properly tested and are known to lessen symptoms.
What is clear is that some parents will stop at nothing in the quest to find a cure for their children, even if there is no science behind their attempts.
What's to be done?
Parents who are using unorthodox treatments are conducting an enormous uncontrolled experiment on their children.
It's not to be encouraged, but might it be possible to conduct a damage limitation exercise?
Perhaps salvage something for science?
If parents were to record the doses and impacts of the treatments they are trying in a central database...
|
|
Očajni za lijekom
Ovo je neugodna istina o autizmu: ne znamo mnogo o brojnim uzrocima ovog niza poremećaja, kao niti kako ih učinkovito liječiti.
Osjećajući se napuštenima od strane medicine, neki roditelji imaju poriv isprobati neuobičajene "lijekove".
To je opasno područje.
Takvim se liječenjima najvjerojatnije ne postiže ništa.
Neka bi mogla pomoći, premda bez pravih testiranja ne možemo biti sigurni.
Neka bi također mogla imati opasne nuspojave.
Iako bihevioralne terapije ne isključuju autizam, one su barem dobro provjerene te se zna da ublažavaju simptome.
Jasno je da neki roditelji neće prezati ni od čega u potrazi za lijekom za svoju djecu, čak i ako nikakva znanost ne podupire njihove pokušaje.
Što učiniti?
Roditelji koji koriste neuobičajene oblike liječenja provode ogroman nekontrolirani pokus na svojoj djeci.
To ne smijemo poticati, ali možemo li provesti vježbu ograničavanja štete?
Možda spasiti nešto za znanost?
Kada bi roditelji doze i učinak liječenja koje isprobavaju bilježili u središnju bazu podataka...
|
|
|
|
How fashion labels are creating their own music
British luxury fashion brand Burberry has already carved out a reputation for dressing rock bands and music stars such as Bryan Ferry, Coco Sumner and One Night Only.
Last month, however, it took its music connection one step further with the launch of Burberry Acoustic, an initiative dedicated to championing emerging music talents.
Visit live.burberry.com and you can watch performances from singer-songwriter Misty Miller and north London guitar group Ramona.
British lifestyle brand Jack Wills has a following among its collegiate audience for its music events and now even has "JW Unsigned", a Jack Wills record label that allows fans to upload their music and review each other's tunes.
The brand hosts regular live performance nights at its London flagship stores and also has an online radio station.
Gucci's collaboration with DJ Mark Ronson - who designed a limited-edition range of Gucci shoes last year - is another example of the trend.
It included the launch of an iPhone application with songs by Ronson...
|
|
Kako modne marke stvaraju svoju vlastitu glazbu
Britanska luksuzna modna marka Burberry već je stvorila ugled marke koja odijeva rock skupine i glazbene zvijezde kao što su Bryan Ferry, Coco Sumner i One Night Only.
Prošlog je mjeseca, međutim, odvela svoju povezanost s glazbom jedan korak dalje pokretanjem inicijative Burberry Acoustic, posvećene novim uspješnim glazbenim talentima.
Posjetite live.burberry.com i pogledajte izvedbe pjevačice i skladateljice Misty Miller i gitarističke skupine Ramona iz sjevernog Londona.
Robna marka britanskog stila života Jack Wills ima sljedbenike među studentima zahvaljujući svojim glazbenim događanjima, a sada postoji i "JW Unsigned", diskografska kuća Jack Wills koja fanovima omogućuje slanje vlastite glazbe i preslušavanje tuđih melodija.
Robna marka je domaćin redovitih noćnih nastupa u svojim najboljim trgovinama u Londonu, a ima i internetsku radio postaju.
Guccijeva suradnja s DJ-em Markom Ronsonom - koji je prošle godine dizajnirao liniju Gucci cipela u ograničenom broju - još je jedan primjer ovog trenda.
Uključivala je lansiranje iPhone aplikacija s Ronsonovim pjesmama...
|
|
|
|
A few tips to beat the big heat
To support people living in the tropics or those who have to work through August in the northern hemisphere, here are some tips to beat the big heat.
Most of these heat-busting solutions have been road-tested with excellent results in various professional and social environments.
1.
Plan your travel wisely
Just as foreign ministries advise travellers to stay away from certain regions unless business is absolutely essential, many urban centres should also be given a wide berth from late May to late September.
Tokyo is extremely hot, for example.
Think of an industrial size humidifier with a massive hairdryer bolted on top that's switched to maximum heat with the fan on its lowest setting.
Then imagine the whole contraption is positioned just in front of your face all day long.
To venture out, you need a standby change of shirt and a full arsenal of cooling essentials.
2.
Schedule your day carefully
Plan your hour-by-hour itinerary well in advance and attempt to do as much business as possible from your hotel lobby or your regional office.
Aim to schedule breakfast, lunch and tea at your hotel...
|
|
Nekoliko savjeta kako pobijediti velike vrućine
Za podršku ljudima koji žive u tropskim krajevima ili onima koji moraju raditi tijekom kolovoza na sjevernoj hemisferi, evo nekoliko savjeta kako pobijediti velike vrućine.
Većina ovih rješenja za lakše podnošenje vrućina testirana je na putovanjima s odličnim rezultatima u raznim profesionalnim i socijalnim okruženjima.
1.
Mudro planirajte svoje putovanje
Baš kao što ministarstva vanjskih poslova savjetuju putnike da izbjegavaju određene regije, osim ako im je to apsolutno neophodno za posao, mnoge urbane centre također treba izbjegavati od kraja svibnja do kraja rujna.
U Tokiju je izuzetno vruće, na primjer.
Zamislite industrijski ovlaživač zraka s masivnim sušilom za kosu koje je pričvršćeno na vrhu i koji je postavljen na najveću toplinu pri najnižoj brzini ventilatora.
Tada zamislite cijelu tu spravu neposredno ispred svojeg lica cijeli dan.
Za izlaske trebate imati rezervnu majicu za presvlačenje i cijeli arsenal stvari potrebnih za rashlađivanje.
2.
Pažljivo rasporedite aktivnosti tijekom dana
Planirajte svoj itinerar sat po sat unaprijed te pokušajte obaviti što je više moguće posla u predvorju hotela ili područnom uredu.
Neka vam cilj bude da dogovorite doručak, ručak i čaj u hotelu...
|
|
|