Business |
|
Gospodarstvo |
How a New York climbing gym harnessed the power of Facebook and Google
|
|
Kako je gimnastička dvorana za penjanje u New Yorku upregnula snagu Facebooka i Googlea
|
How online shopping appeals to the hunter-gatherer in a man?
|
|
Kako kupovina na internetu privlači lovca-sakupljača u muškarcu?
|
Ecology |
|
Ekologija |
Biogas production in very low temperatures
|
|
Proizvodnja bioplina na vrlo niskim temperaturama
|
Waste water may fend off lithium battery crunch
|
|
Otpadne vode možda suzbiju nestašicu litijskih baterija
|
Science |
|
Znanost |
Creativity vies with language in brain
|
|
Kreativnost se u mozgu natječe s jezikom
|
Health |
|
Zdravlje |
Living with pets is good for our health
|
|
Život s kućnim ljubimcima koristi našem zdravlju
|
Technology |
|
Tehnologija |
SpaceX capsule succeeds where NASA failed
|
|
SpaceX kapsula uspijeva tamo gdje je NASA zakazala
|
Cuisine |
|
Kulinarstvo |
Griddled mackerel fillets with rhubarb
|
|
Pečeni fileti skuše s rabarbarom
|
|
|
|
How a New York climbing gym harnessed the power of Facebook and Google
On a chilly Saturday afternoon, "Brooklyn Boulders" climbing gym is full almost to capacity, with New Yorkers paying about $22 a day to dangle by ropes or hang by their finger tips from the 30ft high climbing walls.
But since opening 18 months ago, the gym shows more than just the growing popularity of climbing, according to Lance Pinn, a co-founder.
"Facebook and Google made us what we are," he says of a business that demonstrates how the internet has changed local marketing.
Mr Pinn has used Facebook since his student days in Boston in 2005.
So when he and two friends decided to try launching a climbing gym in New York, they tested the market with a Facebook fan page called "New York City Needs a Climbing Gym" to assess support for their business idea.
About 300 people signed up in the first month.
"We knew we had something going," he says.
By the time Brooklyn Boulders had found a potential home, it already had about 600 supporters on Facebook...
|
|
Kako je gimnastička dvorana za penjanje u New Yorku upregnula snagu Facebooka i Googlea
U prohladnu subotu poslijepodne, gimnastička dvorana za penjanje po imenu "Brooklyn Boulders" popunjena je gotovo do posljednjeg mjesta, a stanovnici New Yorka plaćaju oko 22 dolara dnevno kako bi se penjali po užadi ili se držali vrhovima prstiju za rubove zidova za penjanje visoke 30 stopa (10 metara).
No, još od otvaranja prije 18 mjeseci, gimnastička dvorana pokazuje više od pukog porasta popularnosti penjanja, kao što kaže Lance Pinn, suosnivač.
"Facebook i Google su nas učinili ovakvima kakvi smo sada", kaže on za poduzeće koje pokazuje na koji je način internet promijenio lokalno oglašavanje.
Gospodin Pinn koristi Facebook još od studentskih dana u Bostonu 2005. godine.
Kada su on i dva prijatelja odlučili pokušati pokrenuti gimnastičku dvoranu za penjanje u New Yorku, testirali su tržište Facebook stranicom za obožavatelje pod nazivom "New Yorku je potrebna gimnastička dvorana za penjanje" kako bi procijenili podršku za svoju poslovnu ideju.
Oko 300 ljudi se prijavilo u prvom mjesecu.
"Znali smo da tu ima nečeg za nas", kaže on.
Do vremena dok je Brooklyn Boulders pronašao svoj potencijalni dom, imao je već oko 600 pristaša na Facebooku...
|
How online shopping appeals to the hunter-gatherer in a man?
"Men want a guide to buying the white shirt or jeans that work best for them, rather than seeing what's at the cutting edge of fashion," says Toby Bateman, director at Mr Porter, the new men's site launched this week by Net-a-Porter.
These are radical words from the company that convinced the fashion world that consumers would spend a lot of money if a web retailer could bring them the latest fashion.
But as more companies explore the world of men's wear online, a new vocabulary is developing.
Last December Ermenegildo Zegna opened its first dedicated online men's store, which its chief executive, Gildo Zegna, says has been "designed to be a unique luxury shopping experience for men that are masculine and sophisticated".
The idea is to create an environment that reflects the fact that women like to browse, whereas men look on clothes shopping as a search-and-rescue mission.
"The site navigation and interface have been created to be user friendly and fluid, with a minimal click-through to purchase functionality," says Mr Zegna...
|
|
Kako kupovina na internetu privlači lovca-sakupljača u muškarcu?
"Muškarci više žele vodič za kupovinu bijele košulje ili traperica koji su za njih najbolji nego vidjeti što je trenutno u samom vrhu mode", kaže Toby Bateman, direktor tvrtke Mr Porter, nove internetske stranice za muškarce koju je ovog tjedna pokrenula tvrtka Net-a-Porter.
To su radikalne riječi iz tvrtke koja je uvjerila modni svijet da će potrošači potrošiti puno novca ukoliko im internetski trgovac može ponuditi najnoviju modu.
No, dok sve više tvrtki istražuje svijet muške odjeće na internetu, razvija se i novi vokabular.
Prošlog prosinca, Ermenegildo Zegna otvorio je svoju prvu internetsku trgovinu isključivo za muškarce, za koju glavni izvršni direktor, Gildo Zegna, kaže kako je "dizajnirana da bude jedinstveno iskustvo luksuzne kupovine za muževne i sofisticirane muškarce".
Ideja je stvoriti okruženje koje odražava činjenicu da žene vole pregledavanje, dok muškarci gledaju na kupovinu odjeće kao na misiju potrage i spašavanja.
"Navigacija internetske stranice i njeno sučelje stvoreni su da budu brzi i razumljivi korisniku, uz funkcionalnost minimalnog broja klikova mišem do kupnje", kaže gospodin Zegna...
|
|
|
|
Biogas production in very low temperatures
A man struck a match and held it up to a nozzle on a giant tank.
A small blue flame flickered into life, indicating that the mixture of mud, junk and water inside the tank was generating methane.
In a warm climate, producing biogas in this way is no big deal.
However, this demonstration took place in Alaska, in very low temperatures.
The ability to make biogas under such conditions could be hugely significant in cutting reliance on fossil fuels in colder parts of the world.
Biogas is generated by microbes when they break down organic matter in airtight tanks called digesters.
The process is cheap and can reduce landfill.
What's more, the use of small digesters connected to domestic appliances can cut exposure to harmful smoke given off by other fuels.
People have been producing biogas for fuel for centuries.
The Assyrians, for example, used it to heat their baths in the 10th century BC.
In colder climates, however, the microbes naturally present in organic matter such as kitchen waste and manure grow too sluggishly for this to be practical...
|
|
Proizvodnja bioplina na vrlo niskim temperaturama
Jedan je čovjek upalio šibicu i držao ju kraj mlaznice divovskog spremnika.
Mali plavi plamen je oživio, što je značilo da je mješavina blata, smeća i vode unutar spremnika plin metan.
U toploj klimi, proizvodnja bioplina na ovaj način ne predstavlja problem.
Međutim, ova je demonstracija bila na Aljaski, na vrlo niskim temperaturama.
Sposobnost proizvodnje bioplina u takvim uvjetima mogla bi u hladnijim dijelovima svijeta biti iznimno značajna za smanjivanje ovisnosti o fosilnim gorivima.
Bioplin stvaraju mikroorganizmi kad razgrađuju organske tvari u hermetički zatvorenim spremnicima po nazivu digestori.
Proces je jeftin i može smanjiti količinu otpada.
Štoviše, korištenje malih digestora povezanih s kućanskim aparatima može smanjiti izloženost štetnom dimu kojeg proizvode ostala goriva.
Ljudi proizvode bioplin za gorivo već stoljećima.
Asirci su, na primjer, koristili bioplin za zagrijavanje svojih kupki u 10. stoljeću prije Krista.
Međutim, u hladnijim klimama, mikrobi koji su prirodno prisutni u organskim tvarima kao što je kuhinjski otpad i gnoj, rastu previše sporo da bi ovo bilo praktično...
|
Waste water may fend off lithium battery crunch
A geothermal power plant in California will soon be producing more than just electricity.
The valuable metal lithium could be extracted from its hot waste water.
The technique, developed by California-based "Simbol Mining", could bolster lithium supplies at a time when they are being squeezed by our growing reliance on high-density batteries.
Global lithium consumption is projected to increase threefold by 2020 as electric cars and energy storage in the electrical grid become more common.
Lithium is usually extracted from soil, in a process that consumes a lot of water, or from brine dried in large salt ponds.
The geothermal waters at the Salton Sea, about 250 kilometres inland and on top of the active San Andreas fault, are just as lithium-rich as the most productive brine lakes in Bolivia and Chile.
Simbol says Salton's waters can be exploited with a much smaller environmental impact...
|
|
Otpadne vode možda suzbiju nestašicu litijskih baterija
Geotermalna elektrana u Kaliforniji uskoro bi mogla proizvoditi više od struje.
Vrijedni metal litij mogao bi se crpiti iz njenih vrućih otpadnih voda.
Ta tehnika, koju je razvila tvrtka "Simbol Mining" iz Kalifornije, mogla bi povećati zalihe litija u vrijeme kada se one drastično smanjuju budući da se sve više oslanjamo na baterije visoke gustoće.
Predviđa se da će se globalna potrošnja litija povećati trostruko do 2020. godine jer će električni automobili i skladištenje energije u električnoj mreži postati uobičajeniji.
Litij se obično crpi iz tla, u procesu u kojem se potroši mnogo vode, ili iz slane vode koja se suši u velikim umjetnim jezerima.
Geotermalne vode na jezeru Salton, oko 250 kilometara od obale Tihog oceana i povrh aktivnog rasjeda San Andreas, jednako su bogate litijem kao i najproduktivnija jezera slane vode u Boliviji i Čileu.
Simbol tvrdi da se vode jezera Salton mogu koristiti uz daleko manji utjecaj na okoliš...
|
|
|
|
Creativity vies with language in brain
Great ideas can feel like they come out of nowhere.
Now we're a step closer to understanding where they do originate.
The thinking is that areas for language and creativity compete in the brain, which might explain why some people with brain damage suddenly become artistic.
Originality - or the ability to think up novel ideas that don't occur to many other people - is a key aspect of creativity.
But researchers are struggling to pin down where the gift comes from.
"We were amazed by the conflicting results in the literature," says Simone Shamay-Tsoory, from the University of Haifa, Israel.
To better pinpoint the areas involved in creative thinking, Simone Shamay-Tsoory and her team compared 40 people with damage to one of three distinct areas in the brain, and a group without any damage.
As well as having their brains scanned, the two groups were shown 30 identical circles on a piece of paper and given 5 minutes to draw as many different pictures of meaningful objects as they could, each of which had to include at least one circle...
|
|
Kreativnost se u mozgu natječe s jezikom
Može nam se činiti kako velike ideje potječu iz vedra neba.
Sada smo korak bliže razumijevanju odakle potječu.
Smatra se da se područja u mozgu zadužena za jezik i za kreativnost natječu, što bi moglo objasniti zašto neki ljudi s oštećenjem mozga iznenada postanu umjetnički nastrojeni.
Originalnost - odnosno sposobnost osmišljavanja novih ideja koje se ne pojavljuju kod mnogo drugih ljudi - ključni je aspekt kreativnosti.
No, istraživači se trude kako bi odredili točno mjesto odakle taj dar potječe.
"Bili smo zapanjeni proturječnim rezultatima u literaturi", kaže Simone Shamay-Tsoory, sa Sveučilišta u Haifi, Izrael.
Kako bi bolje označili područja koja sudjeluju u kreativnom razmišljanju, Simone Shamay-Tsoory i njezin tim su usporedili 40 osoba s oštećenjem na jednom od tri različita područja u mozgu sa skupinom bez ikakvih oštećenja.
Osim što su im mozgovi skenirani, dvjema skupinama prikazano je 30 identičnih krugova na komadu papira i zatim su imali 5 minuta vremena za crtanje što više različitih slika smislenih objekata, od kojih je svaka morala sadržavati barem jedan krug...
|
|
|
|
SpaceX capsule succeeds where NASA failed
On 8 December, a small California-based company called SpaceX did something that had previously been the domain of governments: it launched a space capsule with a pressurised cabin into orbit, then brought it back down again intact.
The "Dragon" capsule could have carried a crew.
Some day soon it will.
Commercial space flight has been a issue in the US since President Barack Obama announced in February that he wanted to outsource trips to the International Space Station to private companies.
Critics of the plan, including the first moonwalker, Neil Armstrong, claim that only NASA can be trusted to build spacecraft that carry astronauts, as only they know how to do it properly.
The success of SpaceX's Dragon capsule and the Falcon 9 rocket that carried it suggests otherwise.
The feat is all the more impressive when you consider the launch history of NASA's Mercury capsule, which carried the first American into orbit in 1962.
NASA first tried to launch a fully equipped Mercury capsule in July 1960, in part to test its heat shield.
Unlike the Dragon test flight, however, it was a complete failure.
A structural problem in the attachment of the capsule to its Atlas rocket triggered an explosion that destroyed both capsule and rocket...
|
|
SpaceX kapsula uspijeva tamo gdje je NASA zakazala
Na dan 8. prosinca, mala tvrtka sa sjedištem u Kaliforniji po imenu SpaceX učinila je nešto što je prethodno bilo u domeni vlada: lansirala je svemirsku kapsulu s kabinom pod tlakom u orbitu, a zatim je vratila natrag netaknutu.
Kapsula "Dragon" (zmaj) mogla je nositi i posadu.
Uskoro i hoće.
Komercijalni svemirski let predstavlja problem u SAD-u otkad je predsjednik Barack Obama najavio u veljači da želi prepustiti djelatnost svemirskih izleta na Međunarodnu svemirsku postaju privatnim tvrtkama.
Kritičari plana, uključujući i prvog čovjeka koji je šetao po Mjesecu, Neila Armstronga, tvrde kako se za izgradnju letjelice s astronautima može vjerovati jedino NASA-i, jer samo ona zna kako to ispravno učiniti.
Uspjeh kapsule Dragon tvrtke SpaceX i rakete Falcon 9 koja ju je nosila sugerira drugačije.
Podvig je još impresivniji kada razmotrimo povijest lansiranja NASA-ine kapsule Mercury, koja je nosila prvog Amerikanca u orbitu 1962. godine.
NASA je prvi put pokušala lansirati potpuno opremljenu kapsulu Mercury u srpnju 1960. godine, djelomično i zbog toga kako bi testirala svoj toplinski štit.
Međutim, za razliku od leta kapsule Dragon, bio je to potpuni neuspjeh.
Strukturni problem u pričvršćenju kapsule na njenu raketu Atlas inicirao je eksploziju koja je uništila i kapsulu i raketu...
|
|
|